ИНОВАЦИИ И ИНТЕРАКТИВНОСТ

окт. 23, 2024

ИНОВАЦИИ И ИНТЕРАКТИВНОСТ
В ОБУЧЕНИЕТО В 58. ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ „СЕРГЕЙ РУМЯНЦЕВ“
• Обърната класна стая – Станислава Мезерлиева в 3а кл.
Учениците учат уроците си вкъщи, а в клас ги разглеждат и осмислят,
сътрудничат си в дискусии и групови задания, работят върху
упражненията с подкрепата и насоките на учителя.
• Интервю и ролеви игри – Камелия Каменова в 4а кл.
Мощен инструмент за обучение, при който влизането в различни роли
не само улеснява постигането на учебни цели, но и стимулира уменията
за разрешаване на проблеми, анализирането на различни казуси, както и
справянето с нестандартни ситуации.
• Проектни дейности – Иванка Илиева в 4б кл.
• Игрови методи – Даниела Василева в начален етап по Английски език
Увеличават интереса към обучението, развиват самостоятелност в
учениците, служат за трансфер на знания, формират базисни социални
умения, емоционална интелигентност и емпатия към себе си и другия.
• Проектно- базирано обучение – Нина Цветкова в прогимназиален етап
по География и икономика
• Проблемно- базирано обучение – Грета Драганова в прогимназиален
етап по История и цивилизации
Учениците не получават готови познания, а трябва сами да ги
конструират, да се обучават индивидуално в зависимост от
способностите, интересите, предпочитанията и познавателните си
способности. Научават как да учат. Учителят е сътрудник, партньор на
учениците.
• Учене чрез сътрудничество – Екатерина Йорданова в прогимназиален
етап по Английски език
Учениците се разделят в работни малки групи за подобряване на
ученето чрез съвместната работа, обработват и синтезират информация
и концепции, вместо да използват наизуст запомняне на факти и цифри.
• Интерактивни техники /Състезание,Светкавица, Лавина/
Славка Тодорова в прогимназиален етап по български език и литература
• Йовка Добрева и Пенка Минчева – „Мозъчна атака“ в часовете по
физическо възпитание и спорт
• Дискусия и дебат– Преслава Генова в прогимназиален етап па
природни науки
Процес на взаимодействие, контролирано от учителя, посредством
което участниците усвояват информация и опит. Диалогичната форма
се използва за затвърдяване на знания; за представяне на участниците
на различни подходи и интерпретации; за увеличаване на вече добитите
знания. Дебатите са обмен на идеи, излагане на позиции и аргументи в
защитата им.

Последни новини